Każdy przedsiębiorca lubi, kiedy działalność jego firmy jest uporządkowana, zadania przechodzą płynnie, a zespół wie co ma robić. Niestety, ale natłok obowiązków, wciąż pojawiające się nowe priorytety i presja czasu sprawiają, że spirala spraw zapętla się coraz bardziej. Chociaż projekty zawodowe są rzeczywiste, warto przenieść je w wirtualne realia, skumulować w jednym oprogramowaniu i cieszyć się ich przejrzystością. Da się? Okazuje się, że tak.

Korzystaj z narzędzi ułatwiających zarządzanie

Kiedy zarządza się firmą samemu, trzeba mieć na uwadze, że oprócz korzyści istnieje wiele zagrożeń, które mogą zrujnować jej reputację, pozycję na rynku i opinię klientów. Sprawne zarządzanie projektami jest tak samo ważne jak zarządzanie zespołem, ale jedna osoba nie jest w stanie poradzić sobie z tym wszystkim sama. Wytrychem do osiągania sukcesów w dziedzinie kierownictwa może okazać się platforma ClickUp, która wyróżnia się na tle pozostałych, dostępnych na rynku ofert o charakterze wirtualnego zarządzania firmą.

Perony platformy ClickUp

Na Dworzec Centralny dużego miasta podjeżdżają pociągi z różnych kierunków. Jedne mają tam przystanek, inne stację docelową, jeszcze inne przymusowo musiały zjechać z powodu awarii. Taka właśnie jest platforma ClickUp. To centralna baza wszystkich projektów, jakie „wjeżdżają” do pracy przedsiębiorstwa. Sprawne zarządzanie polega na tym, aby umieć kategoryzować priorytety wykonawcze zadań. Jest to trudna umiejętność, a kiedy nakłada się ich wiele, jedna osoba może nie dać rady. ClickUp działa natomiast odruchowo i intuicyjnie – kiedy na torach firmy pojawia się oferta, spotkanie, szkolenie lub inne zadanie, zostają one automatycznie uszeregowane na właściwych „peronach”. Co to oznacza w praktyce?

Zarządzanie poprzez przypominanie

Zarządzanie projektami za pomocą platformy ClickUp odbywa się na zasadzie „zaproszenia” ich do pracy firmy. Wprowadzając je do bazy, zaczynają czynnie uczestniczyć w życiu przedsiębiorstwa. Administrator platformy może opisać ich charakterystykę, ale co najważniejsze, hierarchizuje je, przydziela im pracowników, oraz zakreśla ramy czasowe wykonania, dzięki zdolności machine learning. Od tej pory projekt stoi na peronie i czeka na odjazd. Ale tak jak praca Dworca Centralnego, tak zarządzanie projektami za pomocą platformy ClickUp, jest stale w ruchu i nie daje o sobie zapomnieć. Z głośników stacji co jakiś czas wydobywa się głos pani, przypominającej o zbliżającej się godzinie odjazdu. Intuicyjna platforma ClickUp natomiast stale przypomina o priorytetach firmy, które są w oczekiwaniu, realizacji lub które powinny być już skończone. Właściciel dzięki temu zintegrowanemu panelowi może widzieć wszystko, stale monitorować, kontrolować i zarządzać. Więcej o zarządzaniu projektami i zadaniami w pracy przeczytasz tutaj https://www.kupony.org/blog/clickup-sposobem-na-zarzadzanie-projektami-oraz-czasem-w-zespole-i-prywatnie/.

Spotkania pracowników na platformie ClickUp

Zarządzanie zespołem jest bardzo istotnym czynnikiem w pracy każdej firmy. Odpowiedzialnym za to jest właściciel, oraz kadra zarządzająca w przypadku struktury wielowarstwowej. Do niedawna w dużych przedsiębiorstwach cyklicznie odbywały się wewnętrzne spotkania i narady, które sprowadzały się do wielogodzinnych obrad i przydzielania zadań w nowych projektach, a także analizowania realizacji tych, które już minęły. Platforma ClickUp potrafi wprowadzić rewolucję w tej dziedzinie, ponieważ za pomocą dostępu do wspólnego panelu, pracownicy za pomocą komputera wiedzą co mają robić, w jakim czasie, kto jest odpowiedzialny za nadzór, jakie są zadania do wykonania. Platforma umożliwia też stały dostęp do monitorowania przebiegu projektu, a po jego zakończeniu, wyciągnięcie wniosków w postaci analiz. To swoista reforma dotychczasowego systemu pracy firmy. Pozwala na uniknięcie długotrwałych spotkań i skupieniu się na realizacji zadań. Ale jak to po kolei działa?

Jaką rolę na platformie odgrywa pracownik?

W chwili kiedy w zakresie prac firmy pojawia się nowy obszar działania, zostaje on wpisany do bazy na platformie ClickUp. Administrator określa wszystkie jego parametry, dzięki czemu automatycznie zostaje zhierarchizowany w tabeli ważności. Do projektu zostaje przydzielona grupa zadaniowa. Pracownicy zostają o tym poinformowani, a wszystkie szczegóły widoczne są na panelu utworzonym w systemie. Może to być folder dostępny tylko dla wybranej grupy, bądź udostępniony wszystkim pracownikom. Najważniejsze jest jednak to, że każda osoba z zespołu wie, jakie zadania jej przydzielono, w jakim terminie musi się zmieścić i kto jest odpowiedzialny za nadzór i ewentualne konsultacje. Ponadto pracownicy w każdym momencie mogą monitorować stan projektu oraz samemu wprowadzać zmiany, uaktualniając przebieg. Podsumowując – wszystkie prace przedsiębiorstwa dzieją się realnie, ale zarządzanie nimi przebiega za pomocą platformy ClickUp. Taka praca firmy reprezentuje wysoki poziom posługiwania się nową technologią, która wprowadza wiele korzyści wewnątrz funkcjonowania zakładu, ale też odczuwalnych dla otoczenia.

ClickUp, który „klika” także w terenie

Aby platforma była jeszcze bardziej atrakcyjna, trzeba wspomnieć, że jest to w pełni zintegrowany system do obsługi mobilnej. Program jest dostępny w postaci aplikacji, sprawnie działającej na Androidzie, oraz iOS, a także Windowsie. Jakie to ma znaczenie w zarządzaniu? Wszystko obecnie dzieje się w biegu. Praca firmy także. Raz jeszcze porównując ją do wspomnianego Dworca Centralnego – oprócz pociągów, stale wjeżdżających i wyjeżdżających, są także pasażerowie, a zatem jest spory ruch i hałas. W sieci natomiast panuje nieograniczona cisza, która pomaga w efektywnej pracy. Co najważniejsze, praca ta może być wykonywana w każdym miejscu i o każdym czasie. Zarówno właściciel, jak i menadżerowie mają dostęp i podgląd do przebiegu prac nad projektem i mogą je dowolnie modyfikować. Baza natomiast ma nieograniczone zasoby i mogą się w niej pojawiać kolejne foldery, zadania czy pomysły. ClickUp okazuje się być aplikacją z dużym potencjałem, która stanowi centrum monitoringu całej firmy i nie pozwala zapomnieć o istotnych wydarzeniach wpływających na postrzeganie przedsiębiorstwa w oczach klientów.

Używasz już Trello? ClickUp Cię zauroczy!

Korzystasz już z jakiejś aplikacji do zarządzania projektami? A może w Twoim dziale posługujecie się popularnym Trello? To bardzo popularne narzędzie, chyba najpopularniejsze z dostępnych na rynku. Jeśli dobrze Ci z Trello to pewnie jeszcze lepiej będzie Ci z ClickUp. Trello bazuje na widoku kanban, za którym nie każdy przepada (na przykład ja). Korzystając z ClickUp możesz wybrać sposób prezentacji zadań, masz do dyspozycji również widok kanban.

Przyklejane na ramkę monitora karteczki z zadaniami do wykonania to przeszłość. Wykorzystaj nowoczesne technologie i swoje karteczki przenieś do wygodnej aplikacji. ClickUp daje Ci możliwość korzystania z wirtualnych karteczek wszędzie i w znacznie przyjaźniejszej formie. Korzystaj z ClickUp za darmo, a jeśli zechcesz wykupić pakiet płatny, wykorzystaj kupon rabatowy dostępny na stronie https://www.kupony.org/sklep/clickup/, by zapłacić mniej.